Ha meg tudnánk számolni, hány olyan sztorit hallottunk, amikor egy “cukros rosszullétet” nem tudott értelmezni a környezet: a bajban levő diabéteszeshez nem mennek oda az utcán, nem mernek segítséget adni az emberek. Ezért is csatlakoztunk a Médiaunió idei kampányához: a segítségnyújtás fontosságához.
A Médiaunió 2022-es kampánya a segítségnyújtás fontosságáról szól. A kezdemlényezés célja, hogy minél többen merjenek segíteni, ismerjék fel a tüneteket, tartsák karban elsősegélynyújtási tudásukat, hiszen ezzel több ezer magyar ember életét menthetnénk meg közösen évente.
Miért gondolkodjunk az elsősegélynyújtásról „másként”?
- …nemcsak a mentősök vagy a kórházi dolgozók tudnak elsősegélyt nyújtani, „másként” is lehet életet menteni, és bárki képes lehet rá – nem kell hozzá fehér köpeny!
- …nem szabad, hogy a többiek bizonytalansága és közömbössége elriasszon – te lehetsz más és cselekedhetsz “másként”.
- …nemcsak a számítógépen, a játékokban, a virtuális világban menthetsz életet – hanem “másként”, a való életben is. Légy bátor!
Mit tehetsz most azonnal?
Első lépésként töltsd le az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő applikációját és ha már tudsz újraéleszteni, csatlakozz a SZÍV City applikáció életmentő közösségéhez! Jelentkezz véradónak! Kövesd a kampányt a Médiaunió YouTube-csatornáján és Facebook-oldalán további információkért, hogy megtudd, mit kell tenned, ha valaki melletted rosszul lesz!
Partnerek
A kampányt szakértő partnerként az Egy Csepp Figyelem Alapítvány, a Magyar Orvosi Kamara, a Magyar Vöröskereszt, az Országos Mentőszolgálat, az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, az Országos Vérellátó Szolgálat, a Strokeinfó Alapítvány, az UNICEF Magyarország és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata segíti.
Az elmúlt években a Médiaunió Alapítvány felszólalt a tanárok nagyobb megbecsültségéért, fellépett az élelmiszer-pazarlás ellen és többek között az egészségügyi szűrések fontosságáról is kampányt indított. A Médiaunió alapítói és tagjai térítésmentesen, pro bono támogatják értékes reklámfelületeikkel és szerkesztőségi tartalmakkal az egész évben zajló, országos társadalmi célú kampányok létrejöttét.