Írassak másik gyógyszert?

Az orvos válaszolÍrassak másik gyógyszert?
Anonymous kérdezte ennyi ideje: 3 év
Tisztelt dr.Kiss János Tibor! 2016.12.06-tól vagyok II-estipusú cukorbeteg 47 éves vagyok. Lassan 3 hete hasmenéssel küszködök.Kórházba illetve háziorvosnál a széklettenyészté eredménye negatív./Clostridium difficile antigén és toxin is negatív.Antsz:Salmonella Shigella Yersina enteroliticiaés campylobacter nem tenyészett ki. Merckformin xr 500 mg gyógyszert szedek napi egy szemet este lefekvés előtt. Gyomortükrözésen is túl estem a Colica abdominalis gyanúja miatt,melynek eredménye negatív./negatív oesophago-gastro-duodenoscopia. Kérdésem, nem lehet,hogy a Merckformin XR okozza a panszokat? A Kórházban is említette az egyik aszisztens nővér, de elvetették,hogy 2.5 év után nem okozhat ilyen panaszokat. 2019.5-21-től egy hétig Curam és Kliont szedtem fogászati probléma miatt. A hasmenésem 2019.6.10-től kezdődött,mely a mai napra sem szűnt meg.2019.06.28. Kérem segítsen hagyjam abba a gyógyszert és ahogy lehetőségem van írassak másik gyógyszert.Köszönettel:L.Krisztina
orvos válaszolt 3 év korábban
Kedves Krisztina! Igen, okozhatja a metformin..... Pár napot hagyjon ki, és meglátja. Kis dr