Érdemes-e inzulint váltanom?

Az orvos válaszolÉrdemes-e inzulint váltanom?
Anonymous kérdezte ennyi ideje: 3 év
Tisztelt Doktor Úr! Négy éve használom a xultophy nevű inzulint. Szédülés ,puffadás mindig volt és folyamatos hasmenést okoz azóta is. Most májkárosodás jelentkezett meg epehólyag gyulladás. Eddig azt se tudtam,hogy van epekövem. Lipáz érték úgy 8000 körül volt,de az ultrahang nem mutatott hasnyálmirigy gyulladást.Van-e a gyógyszernek ilyen mellékhatása és érdemes -e inzulint váltanom?Esetleg melyiket javasolja?Ja és az orvos asszisztensnője kioktatott, hogy ez a legjobb inzulin és ilyen mellékhatása nincs.
orvos válaszolt 3 év korábban
Kedves Kérdező! A Xultophy egy inzulin és egy gyógyszer fix kombinációja. A hasnyálmirigygyulladás miatt abba kell hagyni a készítményt! Sajnos a vércukorcsökkentő készítmények ezen csoportja vagy tilos vagy csak óvatossággal adható hasnyálmirigygyulladás után. A Xultophy nem újrakezdhető. Kis dr