Tudj meg mindent: a málna!

Ugye tudjátok, hogy a málna fogyasztása segít karban tartani a vércukorszintet? Új sorozatunkban a Cukkerbergen az alapítvány dietetikusa, Pető Adrienn ajánl nektek olyan gyümölcsöket, zöldségeket és étkezési alapanyagokat, amelyeket szuper beépíteni az étrendbe. Kezdjük a málnával: információdömping következik!

Egy maréknyi, 100 gramm málnában 25 mg C-vitamin rejtőzik, de van benne sok B1-, B2-vitamin és A-provitamin is. Le se tagadhatná, hogy gazdag színanyagokban, sok antioxidánst, flavonoidot tartalmaz, valamint gyümölcssavakat, cserzőanyagokat, növényi rostokat, pektint. 100 gramm málnából 80-85 gramm a víz. Energiatartalma 150-200 kJoule, körülbelül 34 kcal, 0,9 g fehérje, mindössze 0-3-0,5 g zsír, 11-12 g szénhidrát van benne Az ásványok és nyomelemek közül kiemelendő 25-40 mg-os kalcium-, 170 milligrammnyi kálium-, 30 mg magnézium- és 0,6-1 mg-os vastartalma. Ezekből az elemekből a másfél maréknyi málna napi szükségletünk mintegy 10 százalékát fedezi.

További infók a málnáról a Cukkerbergen!

Fotók: Freepik

Oszd meg másokkal!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
X